با ما در ارتباط باشید: 0314566
سایت لینک

سایت لینک، لینک داخلی یک وبسایت است که توسط موتور جست وجو، به کاربران پیشنهاد می‌شود. سایت لینک‌ها (Sitelinks) زیر نتیجه اصلی جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند و کاربران را به صفحات داخلی مختلف یک وب‌سایت هدایت می‌کنند. این لینک‌ها به کاربر کمک می‌کنند تا به سرعت به بخش‌های مهم و مرتبط وب‌سایت دسترسی پیدا کنند.

 زمانی که کاربران نام یک سایت یا سازمان را جستجو می‌کنند، موتور جستجو  تلاش می‌کند تا پیش از ورود کاربر به سایت، یا سرگردانی و اتلاف وقت در میان صفحات، لینک‌های مهم مرتبط با متن جستجو  را نمایش دهد؛ این لینک‌ها زیر لینک اصلی سایت قرار گرفته و کاربران را به صفحات مهم سایت راهنمایی می‌کنند. هدف موتورهای جستجو  از ارائه این خدمات، دسترسی سریع‌تر و ساده‌تر کاربران به صفحات محبوب است.

سایت لینک‌ها تاثیر زیادی در دیده شدن خدمات و افزایش ترافیک وبسایت دارند. اگر شما نیز قصد دارید از این ویژگی بهرمند شده و بازدید و فروش و وبسایت خود را افزایش دهید، با ما همراه شوید. در این مقاله قصد داریم سایت لینک را به شما معرفی کرده و روش بدست آوردن آن را توضیح دهیم.

سایت لینک چیست؟

سایت لینک، لینک‌های اضافه‌ای هستند که در قسمت پایینی لینک سایت جستجو  شده ظاهر می‌شوند. سایت لینک از طرفی به کاربران کمک می‌کند که سریع‌تر و آسان‌تر صفحه و مطالب مورد نظرشان را مطالعه کنند، و از طرفی دیگر به تولیدکنندگان محتوا و سایت‌ها کمک می‌کند تا رشد کرده، بیشتر و بهتر دیده شوند. سایت لینک از سه جهت حائز اهمیت است:

  • بهبود تجربه کاربری: سایت لینک‌ها کاربران را مستقیما به صفحات مهم هدایت می‌کنند. کاربران توسط این لینک‌ها نه تنها در زمان صرفه جویی می‌کنند، بلکه ترغیب به مطالعه سایر مطالب وبسایت شده و زمان بیشتری را در صفحات ارزشمند شما صرف خواهند کرد.
  • افزایش ترافیک: افزایش بازدید سایت، مشروعیت کسب و کار شما را افزایش می‌دهد. هر چه بیشتر دیده شوید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. افزایش ترافیک سایت زمانی رخ خواهد داد که کاربران بازدیدکننده، مطالب شما را بررسی کرده و زمان مفیدی را به آنها اختصاص دهند. سایت لینک، جان مطلب را ارائه می‌کند؛ پیش از آن که بازدیدکنندگان در پیچ و خم وبسایت گم شده و گیج و پشیمان به وبسایت دیگری سر بزنند، سایت لینک آنها را مستقیما به صفحه مورد نظر در وبسایت شما هدایت می‌کند. از طرفی بازدیدکننده راضی، برای بررسی سایر مطالب وبسایت شما ترغیب می‌شود؛ به همین ترتیب ترافیک سایت افزایش خواهد یافت.
  • بهبود سئو: سایت لینک، نشان دهنده سئو بودن، اعتبار و اهمیت سایت شماست. زمانی که یک کاربر مشغول جستجو مطالب مورد نیاز خود است، در میان انبوهی از صفحات پیشنهاد شده، به چند لینک مجزا با توضیحات وسوسه کننده بر خواهد خورد و این تازه اول ماجراست؛ کاربری که تمایز تولید محتوا سئو شده و مفید شما را با سایر رقبا احساس کند، قطعا شما را به یاد خواهد سپرد، و به این ترتیب شما یک زنجیره از مشتریان وفادار را بدست خواهید آورد.

چطور می‌توان سایت لینک را بدست آورد؟

اکنون که با این خدمت موتور جستجو  آشنا شدیم تنها یک سوال باقی می‌ماند، برای استفاده از این خدمت موتور جستجو  باید چه کار کنیم؟ پاسخ این سوال کلمه «هیچ» است؛ بله لازم نیست هیچ کاری انجام دهید، زیرا اگر وبسایت شما بهینه باشد و نکات سئو در آن رعایت شود، تنها پس از مدت کوتاهی موتور جستجو  سایت شما را شناسایی کرده و سایت لینک را ارائه خواهد کرد.

اگر به تازگی وبسایتی طراحی کرده‌اید و منتظر این خدمت موتورهای جستجو  هستید، کمی بیشتر منتظر بمانید زیرا اگر نکات سئو در سایت رعایت شود به زودی این خدمت در اختیار سایت شما قرار خواهد گرفت. اما اگر وبسایت شما قدیمی است و سایت لینک مناسبی را دریافت نمی‌کنید کمی روی بهبود ساختار وبسایت خود کار کنید.

چگونه ساختار وبسایت را بهبود دهیم؟

بهبود ساختار سایت شاه‌ کلید موفقیت در سایت داری است. تنها در صورتی شانس بدست آوردن سایت لینک مناسب را دارید، که سایتی بهینه، با تجربه کاربری عالی و بی‌نقص ارائه کنید. برای بهبود ساختار سایت کافیست نکات زیر را رعایت کنید:

  • برای صفحات سلسله مراتب منطقی ایجاد کنید

 تا به حال به صفحات سایت‌های موفق دقت کرده‌اید؟ دسته‌بندی‌های دقیق و منطقی، پیشنهادات مرتبط با موضوع مورد نظر و منوهای کشویی چشم‌نواز. موفقیت تنها یک اتفاق نیست، بلکه یک انتخاب است؛ برای موفقیت تنها کافیست کمی منوهای سایت خود را بهینه کرده و وبسایت خود را از نگاه یک کاربر مورد نقد قرار دهید.

بهینه سازی دسته بندی های سایت

  • از نشانگر مسیر BreadCrumbs استفاده کنید

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که پس از دنبال کردن لینک‌های داخلی یک سایت، صفحه مورد نظرتان را گم کرده مجبور به بازگشت شوید. این یک تجربه کاربری بسیار ناخوشایند است. نشانگر مسیر به کاربر کمک می‌کند تا بدون نیاز به استفاده از دکمه بازگشت مرورگر، به صفحه‌ای که تمایل به بازدید از آن را دارد بازگردد. مزایای استفاده از نشانگر مسیر عبارت است از:

  • بهبود تجربه کاربری
  • کاهش نرخ پرش
  • بهبود سئو

هنگامی که از نشانگر مسیر استفاده می‌کنید، کاربر بدون نگرانی از گم شدن در سایت، به تمامی صفحات جذاب سر زده و در نهایت به صفحه مورد نظرش باز می‌گردد. این یک تجربه کاربری خوب است و رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو  را تغییر خواهد داد.

نشانگر مسیر

  • از پیوندهای داخلی استفاده کنید

استفاده از لینک‌های داخلی نرخ پرش سایت را به شدت کاهش می‌دهد. بهتر است به هنگام تولید محتوا، کمی وسواس به خرج داده و هر آنچه که یک کاربر نیاز دارد بداند را به او پیشنهاد کنید؛ این کار را با استفاده از لینک داخلی انجام دهید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط (anchor text) نه تنها به بازدید بیشتر از صفحات سایت کمک می‌کند، بلکه یک تجربه کاربری ارزشمند است. برای مثال اگر در تولید محتوا خود یک اصطلاح تخصصی یا یک مبحث گنگ را بیان می‌کنید، اگر کاربر بخواهد بیشتر با آن مبحث آشنا شود، مجبور به ترک صفحه و جستجو  در مورد آن اصطلاح خواهد شد. اگر شما در یک مقاله دیگر آن اصطلاح را توضیح داده‌اید، می‌توانید از انکر تکست استفاده کرده و کاربر را به صفحه مورد نظرتان هدایت کنید. به این ترتیب شما، کاربر را در صفحه خود حفظ کرده‌اید و کاربر از خواندن و درک دو مطلب جدید لذت خواهد برد.

  • یک نقشه سایت ایجاد کنید

برای ایجاد نقشه سایت می‌توانید از افزونه استفاده کرده یا آن را به صورت دستی ایجاد نمایید. پس از ایجاد نقشه می‌توانید آن را برای موتور جستجو  گوگل ارسال کنید؛ مراحل این کار عبارتند از:

  • ورود به کنسول جستجو گوگل
  • انتخاب سایت خود
  • ورود به بخش نقشه‌های سایت
  • URL سایت و XML نقشه خود را وارد کرده و بر روی گزینه submit کلیک کنید.
  • URL خوانا و حرفه‌ای ایجاد کنید

آدرس سایت باید شامل کلماتی باشد که خوانا بوده و مفهومی دقیق را برساند. برای مثال اگر شما یک پت شاپ آنلاین را اداره می‌کنید، باید آدرس سایت چیزی مرتبط با نام حیوانات یا نام کسب و کار شما باشد. بهتر است از کلمات کلیدی در آدرس استفاده شود، برای مثال onlinepet، petonlineshop  و...

  • طراحی ریسپانسیو

بیش از سه چهارم وب‌گردی‌ها مختص کاربران موبایل و تبلت است؛ با ورود گوشی‌های هوشمند، دیگر کسی برای یک جستجو  ساده کامپیوتر خود را روشن نمی‌کند. وب‌سایت خود را برای تمامی دستگاه‌ها بهینه کنید، تا تمامی کاربران بتوانند از مطالب شما استفاده کنند.

  • سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهید

در روزگاری که انسان‌ها برای یک نانو ثانیه سرعت بیشتر هزاران دلار خرج می‌کنند، هیچ کس برای صفحات کند منتظر نمی‌ماند. برای افزایش سرعت سایت میتوانید از تکنیک‌های فشرده‌سازی، بهینه‌سازی کدها و شبکه توزیع محتوا استفاده کنید.

طراحی ریسپانسیو

  • محتوا با کیفیت و مرتبط ایجاد کنید

محتوای باکیفیت و مرتبط با حوزه کاری خود تولید کنید. استفاده از مطالب ترند ممکن است در کوتاه‌مدت موجب بهبود ترافیک سایت شود، اما این تکنیک موجب می‌شود تا موتور جستجو  حوزه کاری شما را درک نکند، این موضوع در مورد کاربران نیز صادق است. این کار مانند فروش ماهی در بنگاه املاک است، شاید سود آور باشد اما نمای خوشایندی ندارد.

  • محتوا را به روز رسانی کنید

محتوا زنده است و مانند هر موجود زنده دیگر نیاز به محیطی پویا دارد. شما نمی‌توانید مطالب کهنه و منقضی شده را به کاربران مشتاق خود ارائه دهید؛ حتی تشنه‌ترین زبان هم طعم آب گندیده را احساس می‌کند. کاربر تشنه، به سادگی از صفحه شما خارج شده و این فرصت را به رقبا خواهد داد. مطالب قدیمی را به‌روز کنید، مطالب جدید را به مطالب قدیمی پیوند بزنید و یک زنجیر زیبا از محتوا جذاب و باکیفیت ببافید و با آن کاربران را تصاحب کنید.

سخن پایانی

سایت لینک‌ها ابزاری قدرتمند جهت بهبود تجربه کاربری و ارتقاء سئو سایت هستند، که به صورت خودکار توسط موتور جستجو  انتخاب شده و به کاربران کمک می‌کنند تا سریع‌تر و ساده‌تر به مطالب مورد نیاز خود دست یابند. این خدمات به صورت خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرند، اما شما می‌توانید با بهبود ساختار سایت خود، سایت لینک‌های سودمندتری را ایجاد کنید. این اقدام تیری است که تمامی نشان‌ها را مورد اصابت قرار می‌دهد؛ مزایای بهبود ساختار سایت عبارت است از:

  • بهبود تجربه کاربری
  • بهبود سئو
  • ایجاد سایت لینک‌های هدفمند
  • کاهش نرخ پرش
  • از دست ندادن کاربران موبایل و تبلت

یک ضرب‌المثل معروف در دنیای تجارت می‌گوید «یک مشتری راضی، دو مشتری بالقوه را با خود می‌آورد و یک مشتری ناراضی پنج مشتری بالفعل را می‌پراند.» کاربران چه راضی و چه ناراضی، تجربه خود در وبسایت شما را به یاد سپرده و آن را با دیگران نیز به اشتراک خواهند گذاشت؛ پس تجارب ارزشمند در ذهن کاربران خلق کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

اهمیت ساختار سایت در سئو

5 از 5